Mijn favorieten

Verkoop

Uw woning verkopen via Makelaar Van Keulen
 

Als u overweegt uw woning te verkopen, heeft u waarschijnlijk vragen over de dienstverlening van de makelaar en andere zaken die spelen bij de verkoop van een woning. Om u antwoord te geven op deze vragen hebben wij het gehele verkoopproces voor u uitgewerkt zodat ook u begrijpt hoe alles in zijn werk gaat! 
 

Waarom kiest u voor Makelaar Van Keulen als verkoopmakelaar?

  • Wij hebben ruim 30 jaar ervaring op de woningmarkt!
  • Wij kennen de lokale woningmarkt tot in de puntjes. 
  • Wij zijn een klein kantoor met persoonlijke benadering en contact.
  • Wij begeleiden uw gehele verkoopproces, van oriëntatie tot nazorg.
  • Als beëdigd makelaar en taxateur garanderen wij een goed advies omtrent de marktwaarde van uw woning.
  • Als ervaren onderhandelaar zullen wij er voor zorgen dat uw woning tegen de best mogelijk prijs verkocht zal worden.
  • Wij zijn lid van brancheorganisatie NVM. Op deze manier worden goede consumentenvoorwaarde gegarandeerd. 
     

Onze dienstverlening 
 

Om voor u een zo duidelijk mogelijk beeld te schetsen over de gang van zaken bij Makelaar Van Keulen als verkoopmakelaar hebben wij voor u  de 5 fasen van het verkoopproces in kaart gebracht.
 

Fase 1: Oriëntatie 
 

In deze eerste fase zal  door onze makelaar de waarde van uw woning bepaald worden. Onze makelaar komt bij u thuis om kennis te maken met u en het huis dat u wilt verkopen. Aan de hand van woningen in de omgeving,  woningen die in het verleden verkocht zijn en de specifieke kenmerken van uw woning zal de waarde bepaald worden.  In overleg met u komen we vervolgens tot een vraagprijs. 
 

Fase 2: Presentatie 
 

Nu de eerste fase is voltooid is het tijd voor de presentatie van uw woning richting de doelgroep. In samenwerking met het bedrijf HouseVertising zorgen wij voor een volledige presentatie van uw woning. Een van de medewerkers van HouseVertising zal bij u thuis langs komen om de meest prachtige plaatjes van uw woning te schieten, daarnaast zal de woning worden ingemeten waarvan een duidelijke 2D-plattegrond word gemaakt. Verder maken wij een brochure van uw woning, waarin de gehele presentatie word verwerkt. De volledige presentatie zal worden geplaatst op Funda, waarmee we een groot aantal potentiële kopers bereiken. Daarnaast zal uw woning worden getoond op Facebook, Instagram, onze eigen website en zal uw woning via ons netwerk en zoekbestand, waar wellicht al de juiste kandidaat voor uw woning in staat onder de aandacht gebracht worden. 
 

Fase 3: Bezichtigingen/onderhandelingen
 

Indien er belangstelling is voor uw woning zullen wij voor u de bezichtigingen regelen. De tijden van de bezichtigingen worden natuurlijk in overleg en met uw goedkeuring gecommuniceerd richting de geïnteresseerden.  Na afloop stellen wij u op de hoogte van onze eerste indruk van het eerste bezoek. Zodra er een bieding op uw woning komt, zullen wij de onderhandelingen en tactiek met u bespreken. Als ervaren onderhandelaar zullen wij er voor zorgen dat uw woning tegen de best mogelijk prijs verkocht zal
worden. 
 

Fase 4: Verkoop
 

De deal is rond, de woning is verkocht, tijd voor champagne! U bent het met de kopende partij eens geworden over de prijs, de datum van levering, de lijst van roerende zaken en de ontbindende voorwaarden. Vervolgens zullen wij voor u alle juridische en administratieve zaken uit handen nemen zoals het opstellen van de koopovereenkomst, het concept van de  overeenkomst krijgt u per mail. Hierna maken wij een afspraak om deze door te spreken en te ondertekenen. Nadat de koopovereenkomst ondertekend is zal deze akte worden doorgestuurd naar een door de kopende partij gekozen notaris. De notaris gaat aan de hand van de koopovereenkomst de akte van levering opmaken. Voor de overdracht krijgt u van de notaris een concept van deze akte en een nota van afrekening. Op de afrekening staat de koopsom, de te maken kosten voor notaris en kadaster, uw restanthypotheekschuld en onze kosten. Ook worden de zakelijke lasten (WOZ) op de afrekening opgenomen.  

Voor de overdracht maken we met alle partijen een afspraak om de woning af te schouwen en gaan wij mee naar de notaris voor het plaatsen van de handtekeningen. 
 

Fase 5: Nazorg   
 

Uw woning is verkocht maar zit u toch nog met vragen? Dan kunt u natuurlijk altijd contact met ons opnemen! Daarnaast kunt u natuurlijk ook altijd bij ons terecht voor aankoopbegeleiding voor uw nieuwe woning. Zoals u zult merken als u ons inschakelt als verkoopmakelaar zal, de makelaar altijd de belangen van de verkopende partij voorop stellen. Wees daarom voorbereid, kom op voor uw eigen belangen en neem een aankoopmakelaar mee!

Wacht niet langer en plan vandaag nog een vrijblijvend en kosteloos kennismakingsgesprek met ons in.

U kunt het contactformulier invullen of bellen met (0226) 41 11 22.   
 
Persoonsgegevens
Contactgegevens
Opmerkingen
Privacy
Ik ga akkoord met de privacyverklaring
Persoonsgegevens
Contactgegevens
Opmerkingen
Privacy
Ik ga akkoord met de privacyverklaring